vrijdag 16 november 2012

polsverwarmers



De uitleg is heel eenvoudig.
Haak 26 lussen (of meer of minder, want het hangt af van welke wol je gebruikt en hoe vast je haakt).


Haak toe (de laatste lus vast aan de eerste), en vervolg met allemaal vasten (spiraalgewijs).


Pas het eens. Als het past, doe dan verder, en anders begin je maar opnieuw met meer of minder lussen.


Haak tien rondjes van allemaal vasten.


Stop.


Haak nu 5 lussen.


Steek uw haakpen in de 5de steek en haak vasten verder.


Reeds één rondje gehaakt.


Pas nog eens om te zien of het duimgat groot genoeg is.


Haak boven het duimgat nog minstens 20 rondjes.



Als je dat wil, kan je het duimgat wat mooier maken. Haak drie rondjes vasten rond de opening.


Naai nu alle draadjes in.
En maak een tweede.


Snel klaar hoor, je kan er vanavond al een paar haken.

10 opmerkingen:

  1. ooh, dank je wel, dat ga ik eens proberen!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja doen, het is echt supersimpel en heel snel klaar en je kan ze ook nog versieren voor een mooier resultaat, want wat ik hier getoond heb is gewoon de basis. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi regelmatg gehaakt, dat lukt mij nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Ziet er inderdaad eenvoudiger uit dan ik dacht! Dus: proberen!
    Dank je voor de uitleg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai zoals jij het zegt, klinkt het echt wel eenvoudig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! da ga'k ook eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik denk dat ik weet wat ik ga doen deze avond!!!
    Merciekes
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tolle Bilder! Habe ich sogar ohne Sprachkenntnisse (verstehe nur manches, weil es ähnlich klingt wie deutsch) verstanden. Dankeschön!

    Great pictures! Could understand it even without knowing the language (only little bits and pieces that sound similar to German). Thank you!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ben al paar uur aan het zoeken naar een eenvoudig patroon. Dit is precies wat ik zoek. En zo lekker duidelijk ook! vooral dat Stop! spreekt me erg aan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan ook gewoon een lapje haken dat je dan dicht naait , maar wel een gat laat voor je duim

      Verwijderen