zondag 29 mei 2016

Octocube, magic folding cube, octopush KLAAR! :)


Ik moet toegeven dat ik het niet zou kunnen uitleggen met tekst, wél tonen met veel foto's.
En de verschillende stapjes erbij noteren.



Ik heb de verschillende delen aan elkaar gehaakt, niet genaaid.



Om het overzicht te behouden, while busy, heb ik alvast de volgende delen aan elkaar gespeld.


Regelmatig eens geprobeerd met vulling erin.


Draaien, draaien, ...


Merken dat er iets niet klopt...


Die roze deeltjes zitten verkeerd, links moet een kwartdraai naar rechts en rechts moet een kwartdraai naar links (het is iets voor crochet-nerds, of nerds in het algemeen, ik zeg het alvast, je bent gewaarschuwd) :) 


... en ik denk dat het hier al aangepast is


... nog eens testen en draaien, draaien, ... alles klopt! 
En dan merken dat je een stap te ver bent gegaan en weeral roze deeltjes moet losmaken om het geheel binnenstebuiten te kunnen draaien.


Losgemaakt, binnenstebuiten gekeerd en terug vastgehaakt.


Mooi mooi, en dan nu de laatste kleur!
... en merken dat je verkeerde lapjes hebt gemaakt.
Dus: wat heb je nodig:
Kleur 1: 4 rechthoeken
Kleur 2: 4 rechthoeken
Andere kleuren: 2 rechthoeken en 4 vierkanten


Nieuwe appelblauwzeegroene lapjes gehaakt, vulling erin en die laatste dan toch genaaid en niet gehaakt.



Nog een klein beetje...


Klaar!


Nu wat fotootjes maken in de tuin












4 opmerkingen:

  1. Wat is die heel leuk gemaakt, wel een echt puzzelwerk, lijkt me ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gaaf gedaan! Een mooi educatief speelapparaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw knap zeg! Ik zou mijn geduld een beetje kwijtraken geloof ik met zo'n puzzelwerk hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Está genial! Me gustaría tejerlo pero no me doy cuenta como... :(

    BeantwoordenVerwijderen